dinsdag 13 maart 2018

Biddag 2018



Mijn God ik wil U bidden.
Maar weet niet goed waarvoor
Heb een huis een haard,
een gezin, een baan en pensioen.
De vakantie al geregeld.
Als die in het water valt
ligt ook plan b al klaar.

Mijn God ik wil U bidden.
Maar zie geen beelden meer
van dobberende bootjes
vol met vluchtelingen.

Mijn God ik wil U bidden
maar zelfs de bankier
heeft zijn bonus 
ingetrokken.

Mijn God ik wil U bidden.
Maar weet niet goed waarvoor
het gaat hier best wel aardig
daar danken wij U voor.

Mijn God ik wil U bidden.
Maar mijn buik en bank 
zijn best wel vol.

Mijn God mag ik U bidden
Leer mij meer nee te zeggen
Te stoppen en de tijd te nemen
De ander en mijzelf eens echt te zien

Mijn God mag ik U bidden.
Leer mij maar t' onthaasten,
te consuminderen,
blij te worden 
van de zon
en maan.

Mijn God mag ik U bidden.
Leer mij maar huilen.
Een druppel zijn en blijven.
Vloeibaar voor altijd.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten